Desprès de no haver pogut fer l’any passat la caminada degut al Coronavirus, ja teníem moltes ganes de continuar el camí.

Aquesta vegada hem fet les etapes 14 i 15, ens queden només 12 (uns 250 quilòmetres).

29.10.2021  A la nit ja van sortir de Barcelona la majoria de pelegrins, que van fer nit a un hotel de Tudela. Aquest any ens va acompanyar durant la nostra peregrinació el P. Jose María, que ens va permetre viure més intensament la part espiritual de la nostra sortida.

30.10.2021  Dissabte vam sortir des de Cortes de Navarra cap a Fontella. No feia fred, però s’esperava pluja (cosa que no va passar). El camí era pla, ple de cultius de regadiu, amb bròquil, blat de moro i carxofes. Dos dels caminats van anar amb bicicleta elèctrica. A mig camí resàrem l’Angelus i el rosari tots junts. Es va fer una aturada tècnica a Ribaforada per dinar, a la terrassa d’un bar. Vàrem menjar un picnic que va preparar l’hotel.

Algunes persones no van fer la caminada i es van quedar a fer turisme a Tudela.

En acabar de dinar el camí ens va fer passar pel costat del Canal imperial de Aragón, fins arribar a “El Bocal”, un paratge molt maco en el que hi ha el desviament d’una part del riu Ebre per formar el canal. Vam fer una etapa d’unes 4 hores de caminar. En arribar a Fontellas vam esperar els cotxes tot fent estiraments. Desprès a l’hotel vam celebrar la Santa Missa. A continuació vam visitar el casc antic de nit i desprès sopar a l’hotel.

31.10.2021  Vam sortir tard de Tudela per un incident amb unes claus d’un dels nostres cotxes. Ens vam encaminar cap al casc antic de Tudela on vam tornar a veure la catedral on hi havia la porta del judici de la catedral de Tudela.

La imatge de la Mare de Déu triple estava dins de la catedral.

Algunes persones més que el dia anterior no van fer la caminada, i van anar a fer turisme a Fitero.

Tot sortint de Tudela vam anar vorejant el riu Ebre on vam gaudir d’un espectacle molt maco; vam poder veure un agrò blanc i un parell de cignes en el riu. Ens vàrem trobar a dues noies que feien el mateix camí que nosaltres però cap a Manresa. El camí també tenia cultius de regadiu. Desprès d’unes 4 hores de caminar vam arribar a Castejón i tot seguit a dinar a El Faro. A la tarda cap a l’hotel a descansar, tot seguit la Santa Missa i a l’hora de sopar un matrimoni del grup ens van oferir uns panellets casolans.

01.11.2021 De bon matí a esmorzar i cap al monestir de Veruela on el nostre estimat P. Josep Solé va fer uns quants anys de la formació de sacerdot. Primer vàrem celebrar la Santa Missa de campanya, un rosari pel camí de ronda de les muralles del monestir i a continuació una visita guiada pel monestir.

L’activitat conjunta final va ser dinar tots junts. Alguns desprès de dinar van fer una visita per Tarazona, però quasi tothom va marxar cap a casa.

Testimoni d’una pelegrina que va fer aquestes dues etapes del camí de Sant Ignasi:

“Fer aquest camí junts any rere any, ens uneix i acosta a l’esperit Ignasià de l’Obra d’Exercicis Parroquials.”