Al servei del poble de Déu i de les parròquies

Benvinguts a l’OEPuna associació pública de l’Arquebisbat de Barcelona, i que segons figura als seus estatuts, promou dins la vida parroquial, tandes d’Exercicis Espirituals i dies de recés. També prepara per als Exercicis mitjançant la formació catequètica.

L’OEP es posa al servei de l’Església i en particular de les parròquies per tal d’organitzar tandes d’Exercicis i recessos espirituals pels seus feligresos, sovint compartides amb altres parròquies, i descarregar-les de totes les feines que això comporta (reserves, cobraments, publicitat, selecció de director  i de la casa d’exercicis,…).

El nostres associats, pertanyen i col·laboren amb les seves parròquies com un feligrès més. Com associats, donen suport a l’activitat de l’OEP ajudant voluntàriament a organitzar els Exercicis i recessos per a les parròquies. Més informació

També organitzem algunes activitats complementàries obertes a tothom (formatives, de pietat, d’acció social,  esbarjo…), amb el denominador comú de voler viure l’amistat essent Crist el centre. Acostumen a trobar-nos dos dissabtes al mes, a les 18h, a la nostra seu social (c/ Duran i Bas 9 de Barcelona).  Voldria assistir-hi

Els Exercicis espirituals són una eina eficaç d’evangelització, ja que propicien l’encontre personal amb Déu, i ens ajuden a conèixer el que ens demana a cadascú de nosaltres.

Crònica del Camí de Sant Ignasi 2021

29 d’octubre fins l’1 de novembre 2021

Desprès de no haver pogut fer l’any passat la caminada degut al Coronavirus, ja teníem moltes ganes de continuar el camí.

Aquesta vegada hem fet les etapes 14 i 15, ens queden només 12 (uns 250 quilòmetres).

29.10.2021  Dijous 31 d’octubre a la nit ja van sortir de Barcelona la majoria de pelegrins, que van fer nit a un hotel de Tudela.

30.10.2021  Dissabte vam sortir des de Cortes de Navarra cap a Fontella. No feia fred, però s’esperava pluja (cosa que no va passar). El camí era pla, ple de cultius de regadiu, amb bròquil, blat de moro i carxofes. Dos dels caminats van anar amb bicicleta elèctrica. A mig camí resàrem l’Angelus i el rosari tots junts. Es va fer una aturada tècnica a Ribaforada per dinar, a la terrassa d’un bar. Vàrem menjar un picnic que va preparar l’hotel.

Algunes persones no van fer la caminada i es van quedar a fer turisme a Tudela.

En acabar de dinar el camí ens va fer passar pel costat del Canal imperial de Aragón, fins arribar a “El Bocal”, un paratge molt maco en el que hi ha el desviament d’una part del riu Ebre per formar el canal. Vam fer una etapa d’unes 4 hores de caminar. En arribar a Fontellas vam esperar els cotxes tot fent estiraments. Desprès a l’hotel vam celebrar la Santa Missa. A continuació vam visitar el casc antic de nit i desprès sopar a l’hotel.

31.10.2021  Vam sortir tard de Tudela per un incident amb unes claus d’un dels nostres cotxes. Ens vam encaminar cap al casc antic de Tudela on vam tornar a veure la catedral on hi havia la porta del judici de la catedral de Tudela.

La imatge de la Mare de Déu triple estava dins de la catedral.

Algunes persones més que el dia anterior no van fer la caminada, i van anar a fer turisme a Fitero.

Tot sortint de Tudela vam anar vorejant el riu Ebre on vam gaudir d’un espectacle molt maco; vam poder veure un agrò blanc i un parell de cignes en el riu. Ens vàrem trobar a dues noies que feien el mateix camí que nosaltres però cap a Manresa. El camí també tenia cultius de regadiu. Desprès d’unes 4 hores de caminar vam arribar a Castejón i tot seguit a dinar a El Faro. A la tarda cap a l’hotel a descansar, tot seguit la Santa Missa i a l’hora de sopar un matrimoni del grup ens van oferir uns panellets casolans.

01.11.2021 De bon matí a esmorzar i cap al monestir de Veruela on el nostre estimat P. Josep Solé va fer uns quants anys de la formació de sacerdot. Primer vàrem celebrar la Santa Missa de campanya, un rosari pel camí de ronda de les muralles del monestir i a continuació una visita guiada pel monestir.

L’activitat conjunta final va ser dinar tots junts. Alguns desprès de dinar van fer una visita per Tarazona, però quasi tothom va marxar cap a casa.

Testimoni d’una pelegrina que va fer aquestes dues etapes del camí de Sant Ignasi:

“Fer aquest camí junts any rere any, ens uneix i acosta a l’esperit Ignasià de l’Obra d’Exercicis Parroquials.”

Visita P. Rafel Sabé SDB

16/10/2021

Com cada any ens va tornar a visitar el Pare Rafel Sabé, salesià missioner a l’Àfrica, des de fa 28 anys. Actualment està a Kankan on es va fundar una escola mixta on es dona formació a adolescents i joves més vulnerables sobre mecànica general, mecànica d’automòbil i carpintería, amb la intenció de proporcionar un futur professional als joves. Kankan és una ciutat d’unes 190.000 persones, disposa d’un aeroport regional, una reconeguda universitat i un petit port fluvial, ja que passa el riu Milo.

Es una zona del país en que hi ha certa pobresa i molta població es dedica a l’agricultura (blat de moro, melca, nyam, mango i cotó). Hi ha una indústria important de manufactura de cotó.

Si voleu saber més coses de l’obra que porten a terme els Salesians a Guinea Conakry, podeu consultar la següent pàgina web: https://boscoglobal.org/ca/guinea/

El pare Rafel va celebrar la Santa Missa a la nostra Seu i posteriorment ens va explicar com està l’escola de formació professional, la situació del país, les costums, creences i altres aspectes de la vida quotidiana dels habitants de la zona.

Entre tots vàrem recollir una aportació econòmica per la missió que està realitzant a l’Àfrica. Li donem les gràcies per donar-nos la possibilitat d’ajudar-los i esperem tornar-lo veure ben aviat.

Testimoni d’una persona assistent a la visita que ens va fer el missioner:
“El Pare Rafel dona un testimoni de persona lliurada totalment al Senyor i es veu tant en la seva mirada com quan parla. Espero algun dia poder ser una mica com ell.”

El per què hem de ser feliços!

Fins i tot en moments dificils com els actuals

<h2> El per què hem de ser feliços! </h2> <h4>Fins i tot en moments dificils com els actuals </h4>

La felicitat cristiana te un fonament que ningú ni res ens la pot treure. Mn. Bruno Bérchez, delegat de joventut i pastoral universitària de l’Arquebisbat de Barcelona, en la seva homilia de la missa de dilluns de Pasqua ens ho explica amb tanta claredat que ens ha mogut a incloure-la dins la nostra web.

Son només 6 minuts que ens poden ajudar a ser més feliços, fins i tot dins d’aquesta pandèmia que tan patiment està generant. A què val molt la pena?

Alguns dels nostres darrers recessos

Recessos interparroquials de l’OEP, al servei de tothom i de les parròquies

Adaptats al que demana la nova evangelització, davant d’un món que poc se sembla al de fa pocs anys, ofereixen una oportunitat d’encontre amb un mateix i amb el Senyor, per donar resposta als interrogants de la persona.

Acostumen a celebrar-se al voltant de l’Advent i de la Quaresma, des de divendres tarda fins dissabte tarda (inclosa una nit en casa d’Exercicis). T’esperem!